Hellig-tre-kongers aften @ Viskinge Kirke
Jan 4 @ 19:00 – 20:00
Nyvangskirkens Børne- og Ungdomskor

Hellig-tre-kongers gudstjeneste i Viskinge Kirke Søndag d. 4.januar 2015 kl. 19.00 I Viskinge Kirke er der tradition for at følge Julen helt til dørs med en gudstjeneste Hellig-tre-kongers aften, hvor vi ”bærer Julen ud”. I år vil denne gudstjeneste dog blive holdt allerede søndag d. 4.januar, men højtideligheden vil være den samme. Nyvangskirkens Børne- og Ungdomskor, under ledelse af Gitte Overbjerg og Henrik Kristensen, vil medvirke med sang og musik under gudstjenesten.

Sogneaften med tegneren Peter Madsen @ Viskinge - Aunsø Sognegård
Jan 21 @ 19:00 – 21:30

menneskesønnen                Peter Madsen

Denne aften er med tegneren Peter Madsen, som bl.a. har tegnet Valhalla og Menneskesønnen. Sidstnævnte bruger vi i vores konfirmandundervisningen, da den på en fin måde fortæller om Jesu liv og gerning.

Kyndelmisse og pandekager
Feb 1 @ 19:00 – 21:00
Kyndelmisse-gudstjeneste @ Aunsø Kirke
Feb 1 @ 19:00 – 20:00

”Kyndelmisse-gudstjeneste” 01.02.2015 i Aunsø Kirke
En ”Kyndelmisse-gudstjeneste” er en lys-tændingsfest. ”Messen for Kandelabrene” betyder ordene – for her – ved fejringen af Marias Renselse og Midvinter, indviede man alterlysene til det kommende år. Traditionen har dog med årene ændret sig noget, men lystændingen hænger ved. Fredagskoret står for musikken under gudstjenesten og Sognepræst Sanne B. Kristensen for læsninger og prædiken.

Sogneaften om sorg og trøst @ Bregninge Sognehus
Feb 4 @ 19:00 – 21:30

Denne aften får vi besøg af sognepræst Charlotte Clante, der vil fortælle og lede samtale om emnerne sorg og trøst.

Film aften: “Quo Vadis”. @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Feb 5 @ 19:00 – 21:45
Mon
Sangeftermiddag @ Vesterlunden, Snertinge
Feb 16 @ 13:00

IMG_4963-dok

Første gang vi mødes i til sang, kage og kaffe i 2015, bliver den 16. februar – men det bliver som altid med højskolesangbogen fra den orange kasse og masser af dejlige sange. Alle er velkomne – også dig – mandag den 16. februar kl. 13.00.

Kirkerod @ Bregninge Sognehus og Kirke
Mar 5 @ 16:30 – 19:30
Sogneaften i Bregninge om MAF @ Bregninge Sognehus
Mar 18 @ 19:00 – 21:30

Flight Mission

Denne aften får vi besøg af MAF ( Mission Aviation Fellowship).

MAF – flyver for livet

Hvert syvende minut døgnet rundt starter et MAF-fly et eller andet sted i verden for at bringe medicin, nødhjælp, hjælpearbejdere, læger, sygeplejer- sker, patienter, præster, missionærer og evangelister frem til deres bestem- melsessted.

Flyene passerer over ørken, jungle, floder, bjerge eller sumpe – steder hvor transport på landjorden er umulig eller besværlig og tidskrævende.

Hver flyvning er ikke en luksus, men en nødvendighed!

Fri
Musikalsk Langfredagsstemning @ Føllenslev kirke
Apr 3 @ 17:00

Musikalsk Langfredagsstemning med bl.a. arier fra Bachs Mathæus passion, kammermusik af Loeffler, Micaëlas bøn fra operaen Carmen og Bachs solosuite for cello.

langfred. 2 -Nina Clausen-Photo_Zapolska_13      langfred. 1     bf6043d2fe986eb30986553dcbe52da0

Nina Clausen, sopran – Jørgen Ellegård, orgel – Julie Tandup Kock, cello.